Spotykane często w praktyce rozwiązania, w których żuraw wieżowy zmuszany jest do przewożenia montowanych elementów na odległości 100 m i więcej, należy uznać za niesłuszne, zarówno z punktu widzenia technicznego, jak i ekonomicznego. W związku z tym miejsce robocze urządzenia montażowego powinno być tak wybrane, aby z jednego stanowiska można było podnieść i ustawić montowany element bez konieczności (lub w niewielkim tylko zakresie) poziomego przemieszczania urządzenia wraz z podnoszonym elementem. W tym celu wszystkie elementy montowanej konstrukcji powinny być dostarczane do miejsca montażu specjalnymi środkami transportu zewnętrznego (samochody, przyczepy niskopodwoziowe, wagony kolejowe i inne), tak aby przy ich montażu znajdowały się one w zasięgu działania urządzenia montażowego. Jednak z braku miejsca na terenie montowanego obiektu nie zawsze można składać wszystkie elementy w zasięgu działania urządzenia montażowego. W tych warunka ch dostawę elementów z placu składowego konstrukcji do miejsca montażu należy tak zorganizować, aby dany element był dostarczany w zasięg działania urządzenia montażowego na czas i w przewidzianej kolejności i o ile możliwe, aby można było stosować metodę montażu z kół. Metoda ta jest bardzo korzystna, gdyż eliminuje konieczność dodatkowych przeładunków – wymaga jednak wysokiego poziomu organizacyjnego na budowie i daje najlepsze wyniki przy niezbyt dużych odległościach dostawy elementów. [podobne: okna fasadowe, energetab 2015, mikea drzwi ]
Powiązane tematy z artykułem: energetab 2015 mikea drzwi okna fasadowe